| Wiadomość |
Autor |
|
Wysłany: 01-12-2011, 13:23 Temat postu: Pływanie w nosku / oddychanie |
Aktualnie jestem na etapie uczenia się pływania kraulem. Na razie próbuję sam to ogarnąć tzn. bez trenera i wspomagam się materiałami z TI i Swimsmooth. Po kilku pierwszych wizytach na basenie doskwierał mi ból zatok, tak więc zacząłem używać noska i problem zniknął.
Teraz kiedy doszedłem do etapu nauki oddychania pojawił się kolejny problem. Kiedy pod wodą wypuszczam powietrze, to pomimo tego, że "dmucham" wlewa mi się trochę wody do ust i kiedy obracam głowę, żeby zaczerpnąć powietrza, to woda ta powoduje, że się krztuszę.
Zastanawiam się w związku z tym, czy nie zrezygnować z noska i nie wypuszczać powietrza nosem. A może poprostu powinienem nauczyć się wydmuchiwać powietrze ustami (np. bardziej energicznie) i wtedy nie miałbym problemu z wodą w ustach?
Poradźcie coś...
A tak w ogóle, to pływacie w noskach?
Podpis: I may not be there yet but I'm closer than I was yesterday
Maratoniarz.pl
|
|
| |
|
zinio
|
|
|
| Wiadomość |
Autor |
|
Wysłany: 01-12-2011, 13:52 Temat postu: |
Ja tez mam problemy z zatokami. W basenie plywam tylko z noskiem, startuje bez. Jak uczylem sie plywac to caly czas z noskiem. W koncu sie przyzwyczaisz.
Podpis:
|
|
| |
|
mate
|
|
|
| Wiadomość |
Autor |
|
Wysłany: 02-12-2011, 02:14 Temat postu: |
Ja mam podobny problem zalewania wodą ust, także zaczynam naukę kraula. O ile żaba popłynę bez większych problemów to ten kraul mnie drażni, ale nie poddaję się i próbuję także podglądając wymienioną przez ciebie stronę. Nie używałem noska ale i też nie mam problemów z zatokami. Zastanawiałem się jak jest z tym noskiem. Dorzuciłem się do Twojego pytania. Pozdrawam
Podpis:
|
|
| |
|
|
|
|
| Wiadomość |
Autor |
|
Wysłany: 02-12-2011, 06:32 Temat postu: |
Jak plywam bez noska, to potem caly dzien leci mi z nosa i gorzej sie czuje. Chociaz problemow z oddychaniem nigdy nie mialem. Niezaleznie czy sa to krotkie, szybkie wydechy czy dlugie i spokojne.